با ما همراه باشید در این مقاله با طرز تهیه ترش تره خانم نجاتی

 

طرز تهیه ترش تره خانم نجاتی

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه ترش تره خانم نجاتی یکی از بهترین آشپزهای گیلانی را آموزش دهیم و ویدیو آموزش خانم نجاتی نیز در این مقاله آورده شده است

ترش تره یا ترشی تره یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که اصالت آن متعلق به شمال می باشد

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی ترش تره ۵۰۰ گرم
نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری
آرد برنج ۱ فنجان
آبغوره ۱ پیمانه
سیر ۱۰ حبه
تخم مرغ ۴ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه ترش تره خانم نجاتی - بارکوفود

طرز تهیه ترش تره

مرحله اول

برای تهیه ترش تره رشتی ابتدا سیر را پوست می گیریم و رنده می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سیر طلایی شود، سپس تخم مرغ ها را به سیر تفت داده اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم تخم مرغ سفت شوند، سپس سیر و تخم مرغ را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه سبزی ترش تره را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس سبزی خرد شده را به همراه یک پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم آب درون قابلمه کشیده شود و سبزی بپزد. پس از اینکه سبزی پخت آنرا با گوشتکوب به خوبی می کوبیم تا کاملا له شود.

،،
غذای کباب گمجی یکی از خوشمزه ترین غذای های استان گیلان است که در ظرف های سغالی سنتی سرو میشود جالب است بدانید این غذا با گمج کباب متفاوت است.اگر مایل به پخت این غذا های لذیذ گیلانی هستید طرز تهیه کباب گمجی و طرز تهیه گمج کباب را ببینید.

مرحله چهارم

در این مرحله سبزی کوبیده شده را مجددا به قابلمه باز می گردانیم و آب غوره را نیز اضافه می کنیم. در ادامه مخلوط تخم مرغ و سیر را به همراه آرد برنج اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد برنج گلوله نشود.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم تا ترش تره با حرارت ملایم جا بیفتد، سپس انرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم. در شهرهای شمالی این غذای خوشمزه را معمولا به همراه ماهی دودی و برنج کته شده سرو می کنند.

،،
مرغ لونگی یکی از خوشمزه ترین و دلچسب ترین غذا های اصیل گیلانی است که این غذای خوشمزه در رستوران گیلانی تهران بارکوفود سرو میشود یا اگر مایل به پخت مرغ لونگی در منزل هستید طرز تهیه مرغ لونگی را از دست ندهید.

بلاگ

طرز تهیه ترش تره خانم نجاتیفیلم طرز تهیه ترش تره خانم نجاتی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی