طرز تهیه سیر واویج رشتی + ویدیو / غذای بدون گوشت گیلانی سیرابیج

 

ویدیو آموزش پخت سیرابیج

در زیر ویدیو طرز تهیه سیرابیج را در آموزش می توانید مشاهده نمایید

 

 

طرز تهیه سیر واویج رشتی - بارکوفود

طرز تهیه سیر واویج رشتی

این روزها همه بدنبال طرز تهیه سیر واویج رشتی غذای محبوب بدون گوشت گیلانی هستند با ما در بارکوفود همراه باشید تا طرز تهیه سیرابیج این خورش خوشمزه را برای شما توضیح دهیم

سیرابیج یا سیرواویج یه خورش محلی بدون گوشت استان گیلان هست که با برگ سیر خرد شده درست میشه به طوری که برگ سیر رو یکنواخت با چاقو خرد می‌کنیم بعد توی تابه میریزیم و با روغن تفت میدیم. کمی ادویه، نمک، فلفل و ادویه های دیگر آماده سرو می شود. در زیر طرز تهیه سیرابیج را مطالعه بفرمایید

طرز تهیه مرغ لونگیمواد لازم برای غذای سیرواویج

  • برگ سیر ۳ دسته
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن به مفدار لازم
  • نمک ، فلفل ، زرد چوبه به مفدار لازم

طرز تهیه گمج کبابدستور پخت

طرز تهیه سیرابیج خورشت گیلانی و مخصوص شهر رشت یک غذای فوری و خوشمزه برای نهار و یا شام با تخم مرغ ، تابه ای مناسب را انتخاب نموده و بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید پس از اینکه برگ سیر ها را خرد نمودید آنها را درون تابه ریخته مقداری نمک به برگ سیر اضافه نمایید تا زودتر آب آنها گرفته شود کمی که آب برگ سیر گرفته شد مقداری روغن درون ظرف ریخته و برگ ها را تفت دهید.

جهت طرز تهیه سیرابیج حالا مقداری زردچوبه به برگ سیر اضافه کرده و مواد را با هم تفت دهید زیادی سرخ کردن خوب نیست و باعث خشک شدن غذا میشود ، در مرحله بعدی تخم مرغ ها را اضافه کرده ، بعد از اینکه تخم مرغ آماده شد مقداری فلفل سیاه را به آن اضافه کنید حالا میتوانید زیر اجاق را خاموش کرده و از لذت خوردن این غذای محلی لذت ببرید . این خورشت رو با نان یا با پلو و ماست میتوانید میل نمایید .

طرز تهیه شامی رودبارینکته مهم در طرز تهیه سیر واویج رشتی

طبع سیر گرم و خشک است. اگر میخواهید صورتی بشاش و زیبا و گلگون داشته باشید، سیر بخورید . جویدن جعفری بعد از خوردن سیر بوی آن را از بین می برد.

بلاگ

طرز تهیه سیر واویجطرز تهیه سیر واویج رشتیطرز تهیه سیرابیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی