طرز تهیه کویی تره رشتی غذای بدون گوشت گیلانی محلی و خوشمزه

طرز تهیه کویی تره رشتی - بارکوفود

طرز تهیه کویی تره رشتی - بارکوفود

طرز تهیه کویی تره رشتی

خیلی از افراد به دلیل خوشمزه بودن غذاهای گیلانی مخصوصا کویی تره شمالی به دنبال طرز تهیه کویی تره رشتی هستند. ما در بارکوفود نحوه درست کردن این غذای خوشمزه بدون گوشت و محلی گیلانی رو به روش اصلی گیلانی برای شما آماده کردیم امیدوارم از آن لذت ببرید

کویی تره از غذاهای محلی و سنتی استان گیلان می باشد. ترکیب کدو حلوایی و سیر باعث شده این غذا یک طعم لذیذ داشته باشد و این غذا را هم سرد و هم گرم می توان میل کرد، این غذا بسیار ساده و سریع آماده می شود و یک غذای بدون گوشت گیلانی محسوب می شود.

  • زمان آماده سازی: 15 دقیقه
  • زمان پخت : حدود 1 ساعت
  • مناسب برای تعداد 4 نفر

مواد لازم برای تهیه کویی تره گیلانی

  • کدو حلوایی (کدو تنبل) نصف عدد
  • گردو 150 گرم
  • سیر سه حبه
  • رب انار , رب گوجه‌فرنگی و شکر از هر کدام دو قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه، گلپر و ادویه و آب به میزان لازم

طرز تهیه کویی تره گیلانی

ابتدا سیر را با گوشت کوب کاملا له کنید ، سپس در روغن سرخ کنید. بعد کدو را که از قبل پخته اید ، پوست گرفته و به صورت پوره دربیاورید و در همان تابه ای که سیر را سرخ کرده اید بریزید و با سیر قاطی کرده و سرخ کنید. گردوی ساییده‌ شده، رب انار، رب گوجه‌ فرنگی، آب، نمک، فلفل، زردچوبه و شکر را در قابلمه بریزید و به مدت دو ساعت با حرارت ملایم بجوشانید. کدو، سیر، گلپر و ادویه را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا یک مخلوط غلیظی به دست آید.

خواص کدو حلوایی

تخم‌های کدو تنبل برای درمان پُریاختگی پروستات خوش‌خیم در مرحله ۱ و ۲ مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مرحله ۱ تکرر ادرار ایجاد می‌شود تا جایی که فرد در طول شب، چندین بار از خواب بیدار شده و به دستشویی می‌رود. در مرحله ۲، عملکرد مثانه بسیار ضعیف می‌شود و ادرار به طور کامل دفع نمی‌شود. تخم‌های کدو تنبل برای بهبودی بیماری مثانه تحریک‌پذیر بسیار مناسب است.

کدو تنبل غنی از ویتامین A, C و E می‌باشد. منبع خوبی از ترکیبات فلاوونوئید پلی‌فنولیک مثل بتاکاروتن و آلفا کاروتن، کرپتوگزانتین، لوتئین، زئاگزانتین است. (کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود). سرشار از ویتامین‌های B کمپلکس، مثل فولیت‌ها، نیاسین، ویتامین‌های B6، تیامین و اسیدپانتوتنیک است. حاوی املاح معدنی مثل مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر می‌باشد. دانه‌های کدو تنبل، بهترین منبع تأمین فیبر و اسیدهای چرب اشباع‌نشده و مفید برای قلب هستند.

نکات پخت غذا:

در تمام مراحل باید مواد را هم بزنید تا ته نگیرد.

می توانید خورش کویی تره را همراه با برنج سرو کنید.

در آخر میتوانید گلپر نیز به غذا اضافه کنید

 

در زیر آموزش ویدیویی طرز تهیه کویی تره رشتی را مشاهده نمایید

منبع: برترینها

 

بلاگ

طرز تهیه کویی تره رشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی