طرز تهیه پنیر برشته گیلانی / غذای بدون گوشت سنتی شمالی یک صبحانه خوشمزه

طرز تهیه پنیر برشته گیلانی - براکوفود

طرز تهیه پنیر برشته گیلانی

خیلی از افراد به دلیل خوشمزه بودن غذاهای گیلانی مخصوصا پنیر برشته گیلانی به دنبال طرز تهیه پنیر برشته گیلانی هستند. ما در بارکوفود نحوه درست کردن این غذای خوشمزه بدون گوشت و محلی گیلانی رو به روش اصلی گیلانی برای شما آماده کردیم امیدوارم از آن لذت ببرید

پنیر بُرُشته یا پنیر وورووشته (املت گیلانی) که با اسم پنیر وروشون هم شناخته می شود یک غذای سنتی گیلانی بسیار خوشمزه برای صبحانه می باشد که طرز تهیه بسیار آسان و زمان کوتاهی دارد که کمتر از 20 دقیقه زمان می برد تا آماده شود که البته به عنوان ناهار و شام نیز استفاده می شود یک غذای انرژی زا که می توان با هر پنری درست شود

مواد لازم برای تهیه پنیر برشته گیلانی

پنیر ۴۰۰ گرم
تخم مرغ چهار عدد
سیر سه حبه
روغن یا کره دو قاشق غذاخوری (ذوب شده)
شوید خشک یک قاشق غذاخوری
زردچوبه نصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه پنیر برشته

مرحله اول

روغن یا کره را داخل ماهیتابه گرم کنید و روی آن زردچوبه بریزید. سپس پنیر را خورد کنید و داخل روغن بریزید و صبر کنید تا پنیر کم کم شروع به آب شدن کند.

مرحله دوم

حالا سیر را رنده کرده یا ریز خرد کنید و داخل ماهیتابه بریزید. در فاصله سرخ شدن سیر،‌مواد را با حرارت متوسط هم بزنید و مراقب باشید پنیرتان نسوزد.

مرحله سوم

تخم‌مرغ‌ ها را در ظرف دیگری شکانده و با چنگال هم بزنید. یک قاشق چایخوری شوید را به مواد داخل تابه اضافه کرده و تخم مرغ هم‌زده را روی آن‌ها بریزید.

نمک و فلفل را به مقداری که دوست دارید به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا جایی که دوست دارید روی شعله بپزد.

مرحله چهارم

از پنیر برشته می‌توانید به عنوان مزه کنار غذای اصلی که می‌تواند باقلا قاتوق، ترشه واش یا ماهی سفید باشد هم لذت ببرید. پنیر برشته را می‌توان بدون اضافه کردن شوید و سیر هم درست کرد اما پیشنهاد ما این است که این کار را نکنید!

چند نکته:

اگرچه شوید و سیر قابل حذف شدن از این غذا هستند، اما پیشنهاد می‌کنیم که آن را حذف نکنید، زیرا طعم بی‌نظیر و اصیل این غذا مدیون وجود سیر و سبزیجات موجود در آن است.

در صورت تمایل می‌توانید به جای روغن از کره استفاده کنید تا طعم محلی و خوشمزه‌تری بگیرد. تنها به یاد داشته باشید که برای نسوختن کره در تابه، باید چند قطره روغن در تابه بریزید تا کره به راحتی آب شود.

در هنگام سرخ کردن پنیر، حرارت تابه را در حد ملایم نگه دارید تا پنیر‌ها نسوزند و طعم بدی به خود نگیرند.

اگرچه پنیر برشته یک وعده غذای کامل است، اما شمالی‌ها از این غذا به عنوان مزه در کنار غذا‌هایی مانند باقلا قاتوق و خورشت ترش واش استفاده می‌کنند.

بلاگ

طرز تهیه پنیر برشته گیلانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی