بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران را بشناسیم

در سال‌های اخیر خیلی از افراد به دنبال بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران می‌گردند. امروز می‌خواهم شما را با یکی از بهترین رستوران‌های گیلانی در تهران آشنا کنم. این رستوران تمامی ویژگی‌های یک رستوران گیلانی اصیل را دارد. در حقیقت رستوران بارکو یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران است. فضای رستوران بارکو به گونه‌ای طراحی شده است که برای مشتریان یادآور منطقه سرسبز شمال می‌باشد. دکوراسیون زیبا علاوه بر جذابیت و زیبایی باعث افزایش اشتها نیز می‌شود. غذا‌های شمالی صرفا برای سیر کردن مردم بومی آن منطقه استفاده نمی‌شود؛ بلکه برای رفع تنوع طلبی آنها می‌باشد. شاید بپرسید چرا دیگر شهر‌ها آنقدر تنوع طلبی در غذاهایشان ندارند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که این تنوع طلبی به منطقه و اقلیم سرسبز گیلان بر می‌گردد. پرندگان گوناگون، آب و هوا، سبزیجات معطر متفاوت و … تمامی اینها سبب شده است تا مردم این منطقه بسیار در غذا‌های خود تنوع طلب باشند. بنابراین داشتن یک دکوراسیون که نقش همین اقلیم را برای مشتریان داشته باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا مردم گیلان غذا‌های خانگی را از تمامی غذا‌ها سالم‌تر و مفید‌تر می دانند. پس اگر دکوراسیون رستوران‌های گیلانی را مشاهده کردید که شبیه به یک خانه است، اصلا تعجب نکنید. بنابراین بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران باید علاوه بر عرضه کردن غذا‌های خوشمزه گیلکی، دارای دکوراسیون جذابی نیز باشد. مطالعات درباره منطقه گیلان نشان داده‌اند که این منطقه دارای 270 نوع گونه غذایی مختلف است. که در ادامه درباره آنها بیشتر صحبت می‌کنیم و با غذاهایی که باید در منوی بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران وجود داشته باشد، آشنا شویم.

راستی ما دو شعبه در تهران داریم که آدرس رو برات نوشتم و شما هم دعوتید منتظر حضورتون هستیم.

📍 شعبه یک: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، مجتمع اَریکه ایرانیان، طبقه اول

📍 شعبه دو: آریا شهر، ابتدای بلوار فردوس شرق، نبش خیابان ولیعصر، پلاک ۳۰

رستوران بارکو، بهترین رستوران غذای گیلانی در تهرانرستوران بارکو، بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران

بارکو، بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران

اگر بخواهیم رو راست باشیم، بارکو بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران است. این رستوران با داشتن کارکنان بومی گیلان و همچنین سرآشپز با‌تجربه گیلانی و همچنین با استفاده از مواد اولیه تازه و با‌کیفیت توانسته است که رضایت مشتریان را بدست بیاورد. اصالت این رستوران بر اساس مشتری مداری می‌باشد. در منوی این رستوران می‌توانید غذا‌های اصیل گیلانی را نیز مشاهده کنید. از مهمترین غذا‌های اصیل گیلکی این رستوران می‌توان به باقالا قاتق، میرزا قاسمی، فسنجان گیلانی، شامی رودباری، ماهی قزل شکم پر، کباب گیلانی، کباب ترش، اکبر جوجه، کباب گمجی ترش و … اشاره کرد. تمامی غذا‌های این رستوران در ظروف سفالی محلی به نام گمج، طبخ و برای مشتریان سرو می‌شوند. این ظروف خاصیت‌های زیادی نسبت به ظروف پلاستیکی، چینی، آلومینیومی و … دارند. طبخ غذا در ظروف گمج سبب می‌شود تا خورشت‌ها بیشتر جا بیفتد و دلیل این موضوع افزایش زمان پخت توسط این ظروف است. گمج عمدتا در دو نوع لعاب دار و خام تولید و در بازار عرضه می‌شوند؛ اما برای طبخ غذا گمج لعاب دار مناسب‌تر است. بارکو علاوه بر غذا‌های خوشمزه گیلانی به مشتریان خود پیش غذا‌های فرنگی و ایرانی، نوشیدنی‌های گرم و نوشیدنی‌های طبیعی نیز عرضه می‌کند. برخی از پیش غذا‌های این رستوران عبارتند از: انواع سالاد (یونانی، سزار با فیله مرغ، فصل، شیرازی و …)، بورانی بادمجان، ماهی دودی، کال کباب، زیتون پرورده و …

شما پس از صرف غذا در رستوران بارکو می‌توانید از نوشیدنی‌های جذاب و خوشمزه آنها نیز بهره مند شوید. از خوشمزه ترین نوشیدنی‌های این رستوران می‌توان به دمنوش آرامش، دمنوش مخصوص رستوران بارکو، رشته خوشکار، دل ضعفه، موهیتو، لیموناد، دوغ مخصوص، دمنوش ماسالا و … اشاره کرد. امیدوارم که در بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران لحظات خوشی را تجربه کنید.

آشنایی با بهترین غذا‌های گیلانی

همانطور که گفته شد، منطقه گیلانی غذا‌های فوق العاده خوشمزه و گوناگونی دارد. عمدتا این غذا‌ها در گمج طبخ می‌شوند زیرا گمج به دلیل جنس سفالی خود نسبت به دیگر ظروف فلزی برتری دارد. این ظرف‌ها آب را درون دیواره خود کمی نگه می‌دارند و سبب تصفیه آب می‌شوند و همچنین سبب جلوگیری از خارج شدن مواد غذایی مفید نیز می‌شوند. از مهمترین مزیت گمج می‌توان به افزایش مدت زمان پخت اشاره کرد که همین موضوع سبب می‌شود تا خورشت های شما بسیار خوشمزه‌تر شوند. از پر طرفدار‌ترین غذای‌های گیلانی می‌توان به  باقالا قاتق، میرزا قاسمی، واویشکا، کال کباب، اناربیج، فسنجان گیلانی، خورشت آلو مسمای گیلکی، سیر قلیه، کویی تره، ترش تره، ماهی سفید و … اشاره کرد. در حقیقت سه عنصر مهم در غذا‌های گیلانی که شما می‌توانید آنها را در بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران نیز پیدا کنید، عبارتند از: سبزیجات معطر، انار و گردو.

امروزه غذا‌های گیلانی در سراسر ایران طبخ می‌شوند و طرفداران زیادی دارد. به طور مثال میرزا قاسمی سالهای زیادی است که مهمان سفره‌های سراسر ایران است. به همین دلیل توصیه می‌کنم برای درست کردن غذا‌های گیلانی حتما از گمج استفاده کنید، در ادامه می‌خواهم شما را با درست کردن برخی از این غذا‌ها آشنا کنم.

بهترین میرزا قاسمی تهران

مرزا قاسمی از غذای گیلانی پر طرفدار و خوشمزه گیلانی است که در بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران بارکو سفارش دهید. میرزا قاسمی یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که از قرون گذشته در تمام نقاط ایران تهیه و مصرف می‌شده است. این غذا اسمی است که برای افتخار میرزا قاسم خان، یکی از وزرای دوران قاجاریه به نام‌گذاری شده است.

آشپزی ایرانی از دیرباز بر اصولی مبتنی بر مزه و معنا شناسی غذاها تاکید داشته و میرزا قاسمی نیز یکی از نمونه‌های برجسته این اصول است. رستوران بارکو یکی از مکان‌های معروف تهران است که از دهه‌ها پیش به تهیه میرزا قاسمی معروف بوده است. این رستوران با تلفیق تجربه و مهارت در آشپزی ایرانی، میرزا قاسمی را به یک شاهکار آشپزی تبدیل کرده است. با ترکیب ترکیبات اصیل و کیفیت بالا، آنها توانسته‌اند طعم بی‌نظیر این غذا را حفظ کنند. شما میتوانید این غذای لذیذ را به صورت آنلان از بارکو سفارش دهید ولی پیشنهاد ما حضور شما در بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران است تا از طعم و محیط زیبای رستوران بارکو لذت ببرید.

بهترین میرزا قاسمی تهران

واویشکا، یکی از غذا‌های خوشمزه و پرطرفدار گیلانی

اگر تا‌کنون به قسمت‌های شمالی ایران سفر کرده باشید، قطعا شاهد فروش این غذای خوشمزه بوده‌اید. واویشکا یک نام روسی است که پس از حمله روسیه به ایران این غذا به نام واویشکا شهرت یافت. در حقیقت این غذا را می‌توان به دو روش خوشمزه درست کرد. در روش اول شما به مواد غذایی دل و جگر گوسفند، پیاز، رب گوجه فرنگی، دانه انار، زعفران، گلپر و ادویه جات نیاز دارید.

ابتدا پیاز‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و سپس آنها را به خوبی تفت دهید، تا طلایی شوند. دل و جگر گوسفند را نیز به صورت نگینی خرد کنید و به پیاز‌ها اضافه کنید. زمانی که دل و جگر ها سرخ شدند، گوجه فرنگی‌های خرده شده را نیز به آنها اضافه کنید. زمانی که گوجه‌ها نیم پز شد؛ رب گوجه فرنگی و ادویه‌های خود را به غذا اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی رب سرخ شود. سپس آب را اضافه کنید و بگذارید غذا کمی بجوشد.

نکته مهم: نگذارید تا آب غذا کاملا بخار شود، کمی که غذا جوشید شعله را پایین بیاورید و اجازه دهید تا خوراک جا بیفتد. در نهایت شما می‌توانید واویشکا خود را با گلپر و دانه‌های انار سرو کنید. این غذا را هم می‌توانید با برنج و هم با نان میل کنید.

واویشکا دل و جیگر، بهترین رستوران غذای گیلانی در تهرانواویشکا دل و جیگر، بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران

 شما می‌توانید در این غذا به جای دل و جگر گوسفند از گوشت گوسفندی یا گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید. ابتدا پیاز را رنده کنید و با روغن سرخ کنید تا به رنگ طلایی دربیاید. سپس گوشت‌های خرد شده یا گوشت چرخی را به پیاز اضافه کنید و سپس اجازه دهید تا گوشت‌ها کاملا سرخ شوند. در نهایت رب گوجه و گوجه رنده شده را به مواد اضافه کنید و شعله غذا را کم کنید تا کاملا جا بیفتد. شما می‌توانید این غذا را با سبزیجات معطر تزیین کنید.

واویشکا گوشت، بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران

بورانی بادمجان یک پیش غذای خوشمزه گیلانی

بورانی بادمجان در بسیاری از رستوران‌های گیلانی به عنوان پیش غذا به فروش می‌رسند. این پیش غذا بسیار خوشمزه است. مواد لازم برای تهیه این غذا عبارتند از: بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، ماست، ادویه جات و نان لواش.

ابتدا بادمجان‌ها را نیم ساعت در آب نمک قرار دهید. سپس آنها را سرخ کنید تا رنگ بادمجان‌ها طلایی شود. سپس در ظرفی دیگر گوجه فرنگی‌ها را رنده کنید و به مقدار دلخواه به گوجه فرنگی‌ها نمک و فلفل اضافه کنید. سپس در یک ظرف مجزا بادمجان‌های سرخ شده را بچیند و گوجه فرنگی رنده شده را نیز به آن اضافه کنید. این مواد را حسابی له کنید تا مخلوط شوند. زمانی که گوجه و بادمجان با هم میکس شدند؛ کمی آب به آن ها اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید (حدود نیم ساعت)، تا آب مواد کاملا کشیده شود. به صورت مداوم این مواد را هم بزنید و اجازه ندهید، که بادمجان بسوزد. در نهایت ماست را به بادمجان و گوجه اضافه کنید و با استفاده از نان لواش یا چیپس سرو کنید. امیدوارم که این غذا را درست کنید و از آن لذت ببرید.

واویشکا دل و جیگر، بهترین رستوران غذای گیلانی در تهرانبورانی بادمجان بارکو، بهترین رستوران غذای گیلانی در تهران

نتیجه گیری

رستوران بارکو با داشتن مدیریت صحیح و استفاده از مواد اولیه با‌کیفیت توانسته است که غذا‌های گیلانی را با مزه اصلی آنها به مشتریان خود عرضه کند. رضایت مشتریان برای این رستوران بسیار اهمیت دارد. توصیه می‌کنم حتما به این مکان زیبا بروید و از غذاهای خوشمزه رستوران بارکو لذت ببرید. امیدوارم که این مقاله توانسته باشد شما را با غذا‌های گیلانی و همچنین ویژگی‌های یک رستوران شمالی آشنا کند.

بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی